Kaip gauti didžiausią kainą parduodant NT

geodeja kaip gauti didziausia kaina parduodant NT

    Jeigu bent kartą gyvenime Jums teko parduoti nekilnojamąjį turtą, žinote, jog šis procesas neretai reikalauja daug laiko bei specifinių žinių. Žinoma, kartais pavyksta parduoti greitai, tačiau, kaip rodo mūsų darbo patirtis, pardavėjai vis dažniau susiduria su situacijomis, dėl kurių pardavimo procesas gerokai užtrunka. Tad toliau trumpai aptarsime pagrindines sėkmingo NT pardavimo taisykles, kurios padės išvengti dažniausiai daromų pardavėjų klaidų.

    Pirmoji ir kone labiausiai tolimesnio pardavimo eigą lemianti taisyklė – įvertinimas. Prieš perkant NT, jį įvertinkite. Tai reiškia, kad perkant nekilnojamąjį turtą svarbu iš anksto numatyti preliminarią jo pardavimo kainą ateityje. Tiesa, jai įtakos turi ne tik būsto tipas, bet ir esama lokacija bei vietinė aplinka.

    Antra – rinkos analizė. Labai svarbu atlikti išsamią rinkos analizę ir tik tuomet nustatyti realią parduodamo objekto kainą, kurią įmanoma gauti esamu metu. Šiuo atžvilgiu, itin svarbu atkreipti dėmesį į „dviejų kainų politiką“ ir neužkibti ant skelbimų portaluose matomų kitų parduodamo NT skelbimų. Atminkite, jog skelbimuose matoma kaina dažniausiai būna 10~20% didesnė negu ta, už kiek objektas iš tikrųjų parduodamas. Pvz: pardavę objektą žmonės (dažniausiai pirkėjas derasi...tai savaime suprantama) nesivargina pardavėjas pakeisti kainos, skelbimų portale už kurią ištikro įvyko pardavimas.

    Būtent ši „dviejų kainų politika“ tampa pagrindine nesėkmingo arba ilgai trunkančio pardavimo priežastimi, nes per didele kaina įdėtas skelbimas ilgainiui praranda susidomėjimą. Ir priešingai – gera rinkos analizė taupo ir Jūsų laiką, ir pinigus.

    Trečia – objekto aprašymas bei sutvarkymas, tai pat ir informatyvus parduodamo objekto aprašymas ženkliai padidina sandorio įvykdymo tikimybę. Čia svarbų vaidmenį atlieka aplinkos, kurioje yra parduodamas NT, analizė. Pavyzdžiui: aplink parduodamą objektą yra lankytinų vietų; mieste – kiek patogus susisiekimas su svarbiausiomis įstaigomis (parduotuvė, ligoninė, mokykla, bažnyčia, darželis, darbovietės) ir t.t.

    Be jokios abejonės, „parduoda“ ne tik aprašymas, bet ir nuotraukos. Jos turi būti kokybiškos, įvairios ir atitikti realią aplinkos bei objekto vidaus išvaizdą. Žinoma, prieš tai nekilnojamojo turto bei jo aplinka turi būti sutvarkyti. Jei kambarys susidėti daiktus, išsinešti šiukšles, o jei sklypas rekomenduojama nušienauti ir patraukti šiukšles iš objektyvo, galima panaudoti droną.

    Ketvirta – reklama. Šiam, kaip ir kitiems pardavimo etapams, verta skirti ypatingą dėmesį. Patariame objektą vienu metu reklamuoti kuo įvairesnėse vietose: interneto skelbimų portaluose, laikraščiuose, soc. tinkluose; akivaizdų teigiamą poveikį turi ir fizinės reklamos (plakatai, skrajutės...).

    Penkta – komunikacija. Norėdami sėkmingai parduoti NT, komunikuokite – rinkite/gaukite pasiūlymus, derėkitės. Jeigu manote, kad Jūsų turimos žinios šioje srityje silpnos arba tiesiog neturite laiko komunikuoti su potencialiais pirkėjais, kreipkitės į profesionalius atstovus ar NT agentūras. Žinoma, galima viską atlikti ir savarankiškai, tačiau tiesa ta, kad konkurencingoje NT rinkoje vienas lauke – ne karys... nes dažnai pirikūpai (perpardavėjai) išlesa smegenis jog pardavėjas praranda psichologines jėgas ir po kelinto tokio agresyvaus apsilankymo stipriai sumažina kainą, jie žino kad auką reikia nuvarginti.

    Ir šešta – mokėjimas. Siekiant išvengti įvairių atsiskaitymo už parduodamą objektą nesusipratimų, labai svarbu išsamiai aptarti visas apmokėjimo sąlygas, jeigu reikia – laikotarpį/notarų išlaidas ir t.t.

    Pabaigai – trys „auksinės“, laikui nepavaldžios NT pardavimo taisyklės:

  1. Jeigu pirkėjų yra ne vienas, taikykite aukciono principą: parduokite aukščiausią rinkos kainą pasiūliusiam pirkėjui;
  2. Parduodant NT atstovų dėka, pardavėjas dažniausiai gauna aukštesnę kainą;
  3. Neskubėdami parduoti, sulauksite „auksinės žuvelės“ (pirkėjas, kuriam didelė kaina – ne kliūtis).